Entrevista amb Sara Mendoza
Sara Mendoza és la protagonista de l'entrevista del Viure Sant Boi del mes d'abril. Ella és una jove santboiana graduada en psicologia, creadora de contingut digital i CEO de Carisma Agency. I, juntament amb Daniel Bueno, la seva parella, són els responsables de @lichifoodies.
@lichifoodies és un dels comptes reconeguts al Baix Llobregat, especialment a Sant Boi, sobre plans gastronòmics en xarxes socials. Actualment, compta amb més de 21.000 seguidors a Instagram i 6.000 a TikTok, arribant a tenir vídeos de prop d'un milió de visualitzacions.
Com va començar la teva relació amb les xarxes socials?
La història darrere de @lichifoodies és bastant peculiar i personal. Tot va començar farà set o vuit anys a manera de recopilatori dels llocs als quals Dani, la meva parella, i jo anàvem a dinar o a sopar. Utilitzàvem Instagram com a àlbum compartit, ja que en aquell moment no hi havia tant espai d'emmagatzematge als nostres telèfons. I ho fèiem servir de forma privada per guardar aquells restaurants als quals ja havíem anat i no repetir cita. Els nostres amics i familiars van ser els que ens van empentar a fer el nostre perfil públic, perquè van mostrar molt d'interès a seguir les nostres aventures gastronòmiques i així va ser com vam decidir obrir-lo. I el que va començar com una solució pràctica per evitar sopars repetitius, es va transformar en una plataforma oberta per compartir les nostres experiències amb una comunitat cada cop més gran.
En quin moment va començar a créixer el vostre compte?
El compte va començar a créixer fa aproximadament dos anys, quan ens vam adonar del potencial que hi havia dins de les xarxes socials. Ens arribaven col·laboracions de restaurant i ens vam comprometre a dedicar més temps i creativitat al compte. Això va fer que li donéssim forma a vídeos més elaborats i amb més constància i, des d'aleshores, estem treballant per oferir contingut de qualitat i connectar millor amb la nostra audiència.
Com definiries @lichifoodies?
Diria que és un compte autèntic i honest. Compartim les nostres experiències de forma sincera i sense pretensions, si alguna cosa no ens agrada, preferim no recomanar-ho. No som crítics gastronòmics, només amants del bon menjar.
Al principi, només era gastronòmica, però cada cop us obriu més a un altre tipus de contingut. Quina és la idea?
Doncs sí, al principi el nostre compte es centrava exclusivament en l'àmbit gastronòmic, però amb el temps hem anat explorant nous horitzons i ampliant el nostre abast cap a un altre tipus de contingut. La nostra intenció és continuar evolucionant i adaptar-nos als interessos i necessitats de la nostra comunitat. A mesura que anem creixent ens agradaria agafar una direcció més diversificada i eclèctica, on tinguin lloc altres tipus de plans emocionants i activitats plenes d'adrenalina, a banda dels culinaris. Això sí, volem mantenir la nostra passió pel menjar com a nucli principal del compte, però aspirem a convertir-nos en una plataforma versàtil i dinàmica que ofereixi inspiració i entreteniment a la nostra audiència. Estem emocionats pel viatge que ens espera i per continuar explorant nous camins en el món digital.
A quina quantitat de persones arribeu?
L'abast varia segons el mes, però de mitjana arribem entre 250.000 i 350.000 comptes de forma mensual. Però, hi ha uns quants vídeos que han arribat a fer-se virals i inclús un d'ells ha arribat al milió de reproduccions. És increïble veure com el nostre contingut pot arribar a tantes persones.
Què és el més positiu de les xarxes socials?
El més positiu és haver descobert alguns dels increïbles restaurants que hi ha a Sant Boi i a la comarca. Gràcies també a les xarxes hem conegut a gent meravellosa, hem assistit a esdeveniments i hem conegut a altres creadors de contingut que comparteixen la nostra passió. Les xarxes són genials per crear una comunitat de persones afins a tu i als teus gustos. Ens encanta quan ens escriuen sense cap raó només per donar-nos les gràcies, això ens motiva a explorar i compartir noves experiències.
I el més negatiu?
Som conscients que no podem caure bé a tothom i, òbviament, també tenim els nostres "haters", però hem après a ignorar les crítiques i no deixar que ens afectin. A vegades, la pressió per mantenir una imatge perfecta pot ser aclaparadora, però hem après a establir determinats límits per prioritzar el nostre benestar emocional per sobre de l'opinió de la resta. Això ens ha ajudat a créixer tant personalment com professionalment en el món de les xarxes socials.
Has aconseguit dedicar-te a les xarxes socials professionalment?
Sí! Gràcies a @lichifoodies he pogut crear la meva pròpia agència de comunicació. Tot va començar fa dos anys quan va sorgir la meva primera col·laboració en un restaurant d'aquí de Sant Boi, ja que el seu responsable em va proposar portar les seves xarxes socials. En aquell moment jo treballava en unes oficines, però vaig decidir acceptar la proposta perquè podia compaginar-lo. Això va anar corrents de boca en boca i em van començar a arribar més clients, cosa que em va portar a crear Carisma Agency, la meva agència de comunicació, i estic encantada! Som experts en gastromarketing per això el 90% dels nostres clients són restaurants del Baix Llobregat.
I com et planteges el teu futur laboral?
Emocionant i ple de possibilitats. A Carisma ens dediquem a les xarxes socials en general, però som especialistes en gastromarketing, imatge de marca, disseny gràfic, influencer marketing i auditories. I poder compaginar l'agència amb @lichifoodies és una combinació perfecta respecte al fet més professional, ja que puc continuar connectant amb la meva comunitat, compartir les meves experiències i promocionar els serveis de Carisma de forma personal i directa. Aquesta sinergia em permet aprofitar al màxim les meves habilitats i passions i és una cosa que m'emociona molt, tinc moltes ganes de veure com es desenvolupa aquest viatge. Estic preparada per enfrontar-me a qualsevol desafiament i continuar creixent tant personalment com professionalment.