Premi al nou sistema d'atenció telefònica IP de l'Ajuntament
L'associació @aslan, formada per 190 empreses tecnològiques, ha premiat l'Ajuntament de Sant Boi pel nou sistema telefònic que ha posat en marxa per modernitzar i centralitzar l'atenció a la ciutadania.
És un sistema de telefonia IP, és a dir, que funciona per una xarxa de dades. Les seves prestacions innovadores han millorat substancialment el servei i han permès a l'Ajuntament avançar en el camí de la digitalització.
La Unió Europea està ajudant a dur a terme a Sant Boi accions vinculades amb la ‘transformació digital’, concretament mitjançant fons procedents del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència i finançats amb Next Generation.
Aquestes són algunes de les millores implantades:
- Unificació de totes les centraletes municipals
- Número únic d'atenció: 93 635 12 00
- Cobertura horària de dilluns a divendres, de 8 a 20 hores
- Equip de 16 persones amb formació específica
- Derivació directa a qualsevol lloc de treball o dependència
- Teletreball: atenció des de teletreball
- Seguretat: millora dels protocols
El número únic d'atenció telefònica a la ciutadania és el 93 635 12 00
Premis @aslan
Des de fa setze anys, els Premis @aslan reconeixen l'esforç de les administracions públiques per implantar noves tecnologies que ofereixin millors serveis a la ciutadania.
L'associació @aslan ha valorat especialment en aquesta edició casos d'èxit finançats amb fons Next Generation de la Unió Europea i projectes d'intel·ligència artificial i tecnologia 5G.
Cas d’èxit Next Generation
La implantació de la telefonia IP a l’Ajuntament de Sant Boi és un d’aquests casos d’èxit.
Projectes transformadors
La posada en marxa del nou sistema de telefonia forma part del projecte transformador ‘Innovació pública a través de la transformació digital’.
El Pla de Mandat 2023-27 preveu dur a terme 15 projectes transformadors que han de donar resposta als reptes de la ciutat de manera innovadora i contribuir de manera important a transformar Sant Boi.