Agrupacions escolars "Enred@2"
El projecte de Agrupaciones Escolares "Enred@2" és una iniciativa d'innovació educativa i inclusió social que té com a objectiu millorar la competència digital i l'alfabetització tecnològica en persones adultes. La proposta neix per donar resposta a la bretxa digital que afecta especialment la població de mitjana i avançada edat per motius d’edat, situació socio-laboral o lloc de residència.
El projecte es desenvoluparà al llarg de dos cursos acadèmics (2024-2026) amb la participació de professorat i alumnat de tres centres educatius:
- CFA Sant Boi (Sant Boi de Llobregat)
- CEPA Castillo de Almansa (Almansa)
- CEPA Pisuerga (Aguilar de Campoo)
Un treball conjunt amb trobades presencials
Durant el projecte, es crearan materials digitals, cartelleria i recursos educatius, tant a nivell individual de cada centre com en col·laboració. A més, es duran a terme sessions formatives i mobilitats per facilitar la interacció entre els participants.
En aquest marc, el passat 13 de gener, les delegacions dels centres participants van celebrar una trobada de treball presencial a Sant Boi de Llobregat, que es va estendre fins al dia 15 de gener. Aquesta reunió va servir per establir les bases del projecte, coordinar accions i definir les properes activitats.
Properes fases del projecte
- Curs 2024/25: Coordinació i reunions de treball per elaborar materials educatius i promoure la innovació pedagògica.
- Curs 2025/26: Mobilitat de l’alumnat i trobades conjuntes per a la creació i implementació dels recursos digitals.
Aquest projecte compta amb el suport del Ministerio de Educación, que ha concedit una subvenció a cada centre per cobrir les despeses d’adquisició de recursos, mobilitat i desenvolupament de les activitats.
