Apropant la UE a les generacions futures per celebrar el Dia d'Europa
Alumnat de 1r Gestió Administrativa de l'Institut Camps Blancs ha participat en l'activitat d'Introducció gamificada a les institucions europees, en el marc del projecte Consolidant l'apropament del projecte europeu a la ciutadania santboiana cofinançat per la Diputació de Barcelona.
Entre els mesos de febrer, març i abril, una trentena de joves han assistit a una introducció teòrica-pràctica a les institucions i europees on han conegut els diferents organismes que conformen la Unió Europea i les seves respectives competències, així com afecten les decisions preses des de l'UE a la seva vida quotidiana.
A través d'un joc de rol, s'han posat en la pell d'eurodiputats i eurodiputades on han hagut de representar el seu paper defensant la seva posició des d'un grup polític determinat i com a membres de comissions que treballen una proposta legislativa.
En una última sessió, l'auditori de la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer s'ha transformat en el Parlament Europeu i l'alumnat ha presentat i votat la proposta legislativa en sessió plenària.
Els objectius pedagògics d'aquesta activitat han estat:
-
Comprendre el funcionament de la Unió Europea i el paper del Parlament com a representant de la ciutadania
-
Augmentar el coneixement de l'alumnat sobre com impacten a la seva vida les decisions preses al Parlament Europeu i altres institucions europees
-
Motivar i empoderar l’alumnat perquè s’involucri en la vida democràtica europea a través de l’exercici del seu dret a vot
-
Facilitar una mirada oberta al món i en especial a la realitat europea que els i les interpel·la
-
Fomentar la participació activa de la ciutadania en el projecte europeu i en la construcció conjunta del futur d'Europa
L'activitat ha estat dinamitzada per Joaquim Millan, director d'EUROLOCAL, i ha comptat amb la presència del regidor de projectes europeus, Emilio Morillas, qui és membre actiu de l'EU Local Councillors Network.
Es tracta de la tercera vegada que alumant de Sant Boi participa en aquesta activitat. Durant l'any 2024, noranta alumnes de l'IES Camps Blancs i del Col·legi Sant Josep també van apropar-se a les institucions europees. Els centres educatius de la ciutat poden sol·licitar-la a través del Catàleg d'Activitats Educatives que ofereix l'Ajuntament a les escoles de la ciutat.
Com a ciutat membre de la xarxa Building Europe with Local Councillors- EU Local Councillors, Sant Boi té per objectiu apropar la Unió Europea a la ciutadania santboiana, incloses les generacions més joves. A aquesta activitat amb joves impulsada al voltant del Dia d'Europa que es commemora el 9 de maig, se suma a l'activitat infantil Li deien Kalòpsia, una hora del conte molt especial el proper dia 23 de maig a la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer.