Obres autovia B-25: quina és la situació actual?

19.12.2024
Imatge de la C-245 en primer terme, amb un dels trams nous per darrera
Les obres van prenent forma a diferents punts del terme municipal de Sant Boi (Foto: Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible)

Les obres de construcció de la futura autovia B-25, a càrrec del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, continuen avançant.

Els treballs comporten també diverses actuacions a altres carreteres de l'entorn i en els accessos a la ciutat, el parc agrari i la zona industrial.

Dos nous carrils de sortida cap a Barcelona

La novetat més recent és la posada en servei de dos nous carrils al carrer d'Alacant (zona Parc Comercial) que permetran anar cap a Barcelona a partir d'aquest divendres 20 de desembre.

Entren en servei dos carrils al carrer Alacant per anar cap a Barcelona per la C32 o per la C245

És una millora important del sistema d'enllaços circulatoris de Sant Boi.

A més, els nous carrils facilitaran la incorporació de vehicles pesants del Parc Agrari.

Carrer Alacant
Pel carrer Alacant s'accedirà a la C-32 i la C-245 en direcció cap a Barcelona
El carrer Alacant, peça clau del sistema circulatori de Sant Boi

També serà novetat l'obertura a la circulació de la sortida 53 de l'autopista C-32, que ha estat tallada a la circulació durant mesos. Aquesta sortida permetrà entrar a Sant Boi precisament pel carrer Alacant, que passa a tenir un paper important en la circulació d'entrada i sortida al municipi.

Les obres de l'autovia avancen

Les obres de la futura autovia es van iniciar al juliol de 2023 i han avançat en tot moment a bon ritme.

Aquestes són algunes de les actuacions que han experimentat avenços destacables:

  • Ampliació de carrils al pont de Cornellà
  • Construcció de l'enllaç del carrer Alacant
  • Rotonda de connexió a l'Oasis amb la BV-2002 (tram final)
  • Treballs de construcció de la B-25
  • Inici de treballs a les immediacions de la rotonda de la Parellada
Maquinària treballant a l'entorn de la futura infraestructura

Des de l'inici, els treballs s'han organitzat per fases per minimitzar les molèsties a la circulació de vehicles, tot i que per la seva complexitat comporten afectacions.

Els treballs s'organitzen per fases per reduir en la mesura del possible l'afectació a la circulació de vehicles

Aquestes afectacions es concentren principalment a la carretera C-245 i, en especial, en el tram comprès entre Cornellà i la rotonda de la Parellada.

L'accès al Barri Centre, tallat

El passat estiu l'obra va entrar en una nova fase. L'evolució dels treballs va obligar a tancar a la circulació de vehicles la connexió directa entre la C-245 i el Barri Centre (per Maria Girona i Bonaventura Calopa).

Alternatives

Si circules per la C-245 i has d'entrar a Sant Boi per anar al Barri Centre, et recomanem anar fins a la rotonda de la Parellada i girar per Mossèn Pere Tarrés-Bonaventura Calopa, o bé entrar per Sant Joan Bosco.

Aquesta ruta és la que segueixen actualment els autobusos L74, L77, M75 i X79 per entrar a Sant Boi.

La connexió C-245-Barri Centre continuarà tancada de manera indefinida, ja que el projecte preveu un nou traçat que s'ha de construir en el curs de les obres.

Un projecte decisiu per al Sant Boi del futur

Recordem que la futura autovia connectarà la C-32 amb l'A2 mitjançant un traçat de 2,1 km i que forma part d'un projecte més ampli amb millores a les connexions viàries del nostre entorn. Globalment, comporta una inversió de 65 milions d'euros.
 

Aquestes són les principals millores previstes:

  • Desviament de 35.000 vehicles diaris per fora del nucli urbà
  • Menys retencions
  • Nous i millors accesos a la ciutat, el parc agrari i la zona industrial
  • Mobilitat més segura amb la millora dels nusos Sant Boi Nord (zona Oasis), Sant Boi Sud (carrer Alacant-C32) i autopista C-32-carretera del Prat
  • Eliminació de la rotonda de la Parellada
  • Dues noves rotondes per endreçar l'entrada i sortida de Sant Boi
  • Nou tram de carril bici de 750 m passant pel pont de Cornellà
  • Reforç del paper de la C-245 com a via urbana i motor de la mobilitat sostenible