La bicicleta a Sant Boi
Coneixes les infraestructures i els serveis que faciliten l’ús de la bicicleta a la nostra ciutat? T’expliquem el paper cabdal que té la bicicleta en el camí cap a una mobilitat sostenible i saludable a Sant Boi.
Xarxa pedalable
Per on puc anar amb bicicleta?
Sant Boi té actualment 7,7 km de carrils bici i 227 km de vies pedalables (140 km de pavimentades i 87 km de camins sense pavimentar al parc agrari i l’entorn natural).
- Carrils Bici: 7,7 km (+3 km en construcció)
Vies exclusives per a bicicletes (i patinets) que estan senyalitzades per separat a la calçada o a la vorera.
- Carrers de Convivència: 10,5 km
Vies amb preferència de pas per a vianants on també poden circular les bicicletes i els vehicles a motor (com a màxim a 20 km/h). La calçada i la vorera estan al mateix nivell.
- Carrers Zona 30: 54,5 km
Per aquests carrers poden circular per la calçada tant les bicis com els vehicles de motor, sempre a menys de 30 km/h.
- Camins Verds: 17,7 km
Són els itineraris per a vianants i ciclistes que passen per les àrees forestals, la llera del riu o la zona agrícola.
Aparcament
On puc aparcar la bicicleta?
A la ciutat hi ha a la teva disposició 17 estacions de Bicibox, amb més de 200 places.
En aquesta xarxa pública metropolitana d’aparcaments gratuïts per a bicis i patinets trobaràs espais còmodes i segurs per deixar el teu vehicle un període màxim de 48 h entre setmana i 72 h els caps de setmana.
- Consulta on estan les estacions (AMB Bicibox)
- Dona’t d’alta a la xarxa Bicibox (AMB Bicibox)
Si ho prefereixes, també pots fer servir algun dels 61 aparcaments en superfície per a bicicletes que hi ha repartits a alguns equipaments municipals, parcs i places i zones properes a estacions i parades del transport públic.
Bicicletes elèctriques
Què és l’AMBici?
Un servei públic de bicicletes elèctriques compartides de l’AMB, que et permet desplaçar-te per Sant Boi i anar a altres municipis del Baix Llobregat i de l’àrea metropolitana.
On són les estacions?
A la ciutat hi ha 10 estacions de l’AMBici (amb 110 bicis actives). Estan en punts estratègics per on passa molta gent o que connecten amb altres mitjans de transport.
Com funciona el servei i quins preus té?
Al web de l’AMBici tens tota la informació i també et pots descarregar l’app del servei.
- Consulta tota la informació (Web AMBici)
Quin és l’horari?
Des de les cinc del matí fins a les dotze de la nit, tots els dies de l’any.
Està connectat amb el Bicing de Barcelona?
Sí, hi ha estacions de pont o de transferència entre els dos serveis. Un abonament conjunt ofereix descomptes a les persones usuàries dels dos serveis.
Normativa
Què puc fer i què no?
La normativa vigent que s’aplica a Sant Boi és l’Ordenança municipal reguladora de l’ús de cicles, bicicletes, patinets i vehicles de mobilitat personal (VMP)
- Vull consultar la norma (Web Diputació de Barcelona)
Aquest text detalla entre altres qüestions per on pots circular, els criteris has de tenir en compte i quines són les prioritats de pas dels diferents tipus de vehicles. També inclou les sancions aplicables en cas d’infracció.
Promoció a les escoles
Com es tracta l'ús de la bicicleta a les escoles?
Des de la Policia Local es fa un treball amb les escoles i altres entitats educatives i de lleure de la ciutat per promoure des de la infantesa un ús responsable i segur de la bicicleta.
Per donar exemple, els policies monitors de la Unitat de Seguretat Viària es desplacen habitualment amb bici.
El futur de la bicicleta a Sant Boi
Creixerà la seva presència?
Sí, generalitzar l’ús quotidià de la bici és un dels principals objectius que planteja el Pla de Mobilitat Urbana de Sant Boi-Horitzó 2030 (PMU), sobretot per als desplaçaments per motiu de feina o d’estudis.
La bicicleta és molt important per avançar cap a un nou model de mobilitat més saludable i sostenible, reduint la dependència dels vehicles a motor i els índexs de contaminació.
La nostra presència a la Red de Ciudades por la Bicicleta ens ajuda a avançar cap a l’horitzó d’una ciutat 100% pedalable, on es pugui arribar a qualsevol part de la ciutat en bici com a mínim en les mateixes condicions que en cotxe o en moto.
- Ciudades por la bicicleta (Web Red de Ciudades por la Bicicleta)
Quines millores proposa el PMU?
Entre d’altres, el Pla de Mobilitat Urbana proposa connectar millor els trams de carril bici i incrementar la seva longitud total fins a 15 km.
Tenim la intenció de crear nous itineraris a la zona industrial i a l’entorn natural. A més, crearem places d’aparcament per cobrir millor totes les zones de la ciutat i reforçarem la senyalització de la presència de la bicicleta a l’espai públic per guanyar seguretat.
El PMU també preveu que es duguin a terme diferents projectes, en col·laboració amb altres administracions, per millorar les connexions ràpides i segures amb els municipis limítrofs i amb la xarxa metropolitana de les ‘bicivies’.