Vull cedir una empresa
Aquí trobaràs la resposta als dubtes més freqüents que sorgeixen quan vols cedir una empresa. També pots conèixer el programa Reempresa, que posa en contacte persones que volen vendre el seu negoci (per jubilació, canvi de domicili, etc.) amb persones emprenedores interessades.
Programa Reempresa
El programa Reempresa posa en contacte persones que volen vendre el seu negoci (per jubilació, canvi de domicili, etc.) amb persones emprenedores que vulguin adquirir-lo i donar continuïtat a l’activitat.
L’objectiu del programa és impulsar i estructurar la transmissió d’empreses com a via de creixement de l’activitat econòmica, evitant així el tancament de negocis econòmicament viables i la destrucció d’ocupació a la ciutat.
Punt d'informació:
- Pau Claris, 14
- 93 654 82 16
- empresa@santboi.cat
- www.reempresa.org
En què consisteix el canvi de titularitat d'un expedient d'activitat?
És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l'Ajuntament que transmet el corresponent títol que l'habilitava per exercir l'activitat.
Aquesta comunicació a l'Ajuntament serveix per acreditar la subrogació del nou titular en els drets i deures derivats de la llicència o comunicació prèvia.
- Tràmit canvi titularitat (Seu electrònica)
Quins són els requisits a l'hora de fer la sol·licitud?
Ho pot comunicar tant la persona transmitent com la nova titular, complint aquests requisits:
- Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia vigent
- Haver efectuat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit
No es pot transmetre la llicència o comunicació prèvia quan el nombre de les que es poden atorgar o presentar sigui limitat o s'hagin concedit o rebut, comprovat i controlat tenint en compte les característiques particulars dels subjectes autoritzats inicialment.
Tampoc es pot transmetre l'activitat quan es troba subjecta a un expedient de revocació o caducitat, fins que no hi hagi una resolució ferma.
En cas que la persona transmitent no pugui o no vulgui formalitzar la comunicació a l'Ajuntament, és suficient que la persona adquirent acompanyi la comunicació amb la documentació acreditativa del negoci jurídic que ha vehiculat la transmissió de la titularitat del negoci, de la llicència o de la comunicació prèvia.
Una vegada produïda la transmissió, les responsabilitats i les obligacions de l’antic/ga titular derivades de la Llicència o de la Comunicació prèvia són assumides pel nou/va titular.
En defecte de la comunicació, els subjectes que intervenen en la transmissió són responsables solidaris de la responsabilitat que es pugui derivar de l'activitat subjecta a llicència o comunicació prèvia.
Documentació que cal aportar
- Comunicació de transmissió del títol habilitant
Llicència o comunicació prèvia, complimentant les dades que es solicitaran al formulari.
En el cas d'actuar com a representant:
- Autorització escrita del titular per a realitzar la gestió.
- Declaració conjunta de canvi de titular.
Signada per les dues parts, segons model normalitzat:
- Veure model (PDF)
Si és necessària per a l'activitat:
- La pòlissa o contracte d'assegurances
O altres garanties que responen de l'activitat, a nom del nou titular.
Si es tracta d'un establiment on hi ha manipulació d'aliments:
- Cal aportar declaració sanitària responsable segons model
- Consulta model (PDF)
Quan es pot sol·licitar?
La comunicació ha de formalitzar-se en el termini màxim d'un mes des que s'ha produït efectivament la transmissió.
Quin cost té?
La taxa que estableix l'ordenança fiscal:
- Activitats en règim de comunicació o declaració 73,20 €
- La resta, 188,70 €
Termini de resolució
Un cop efectuada aquesta comunicació, l'Ajuntament actualitzarà les dades en el Registre municipal corresponent.
Només en el cas que el canvi de titular no es pugui realitzar o presenti algun defecte es notificarà a les persones interessades.
On sol·licitar-ho?
Electrònicament
Per tramitar aquesta sol·licitud amb signatura electrònica és necessari que disposeu d' Identificació digital admesa.
Si no en disposeu, podeu trobar informació per a obtenir-ne una a la seu electrònica:
- Sistema d'Identificació digital (Seu electrònica)
Per iniciar el tràmit en línia:
Si necessites ajuda amb la tramitació, tens diverses opcions:
- Sol·licita ajuda en línia (Seu electrònica)
O bé posant-te en contacte amb l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i el Comerç (OAE):
- 936351200
- Extensió 7017
- oae@santboi.cat
Presencialment
Oficina Municipal d'Atenció a les Persones (eMAP)
- Plaça de l'Ajuntament, 1
- Cita Prèvia eMAP
Cliqueu "Cita prèvia" per sol·licitar dia i hora.
Si la documentació es presenta digitalitzada en suport USB, agilitzarà la gestió i evitarà la realització de còpies (0,5 € per full A4).
Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE)
La Masia
C. Pau Claris, 14
93 635 12 00 ext. 7017
oae@santboi.cat