Normativa d'ús
Persones destinatàries
El servei de préstec es dirigeix a tota la ciutadania major de 18 anys.
Les persones menors de 18 anys han de portar el consentiment dels pares, mares o tutors/es legals per fer ús de les seves dades. Es portarà un registre amb aquestes autoritzacions.
Servei de préstec
El CRDD posa a disposició en servei de préstec tots els documents del fons documental a excepció d'aquells que per qüestions diverses no estiguin en condicions de ser prestats.
Una mateixa persona es pot endur un màxim de 5 documents alhora.
El termini del préstec serà de 30 dies naturals. Tot i això, en períodes de vacances o similars, i a criteri del CRDD, es podrà establir un termini superior.
Els documents prestats es podran renovar un màxim de 3 vegades, sempre que no estiguin reservats. Les renovacions es podran efectuar en línia, telefònicament i presencialment.
Es podrà fer una reserva de documents que estiguin en prèstec en el moment de demanar-los. Des del CRDD s'informarà de la seva disponibilitat.
Manteniment i reposició dels documents
La persona usuària del servei de préstec està obligada a mantenir els documents en bon estat; a respectar els terminis de retorn i a la reposició dels exemplars no retornats o severament deteriorats.
L'ús dels documents ha de respectar els límits que permeti la legislació vigent en matèria de propietat intel·lectual
Penalitzacions per no devolució
En cas de retard en la devolució del document es farà un recordatori via telefònica o per correu electrònic i s'establirà un període d'una setmana per a la devolució.
En cas de no devolució en el termini establert anteriorment es penalitzarà amb 3 mesos sense poder utilizar el servei.