B25, Balmes, 'Mossèn Cinto': la transformació de Sant Boi no s'atura
La transformació de Sant Boi i del seu espai públic no s'atura. Les principals obres que actualment estan en marxa a la ciutat segueixen avançant a bon ritme. Segons les previsions, totes elles seran una realitat al llarg de l'any vinent.
Autovia B-25: un gran canvi per a la mobilitat
L'obra més important dels darrers anys és la construcció de l'autovia B-25.
Una infraestructura llargament reivindicada i esperada, que ja s'està duent a terme gràcies a la implicació del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, que hi inverteix 65 milions d'euros.
Després d'anys de retards i interrupcions, és una gran notícia.
Com segurament ja saps, la futura autovia connectarà la C-32 amb l'A2 mitjançant un traçat de poc més de 2 km.
Quines seran les principals millores?
Aquestes són les principals millores previstes:
- Desviament de 35.000 vehicles diaris per fora del nucli de Sant Boi
- Nous i millors accesos a la ciutat
- Eliminació de la rotonda de la Parellada
- Dues noves rotondes per ordenar l'entrada i sortida de Sant Boi
- Ampliació de capacitat a diverses carreteres de l'entorn
- Nou tram de carril bici de 750 m passant pel pont de Cornellà
- Mobilitat més segura i sense retencions
- Reforç del paper de l'actual C-245 com a via urbana i motor de la mobilitat sostenible
La part més visible de les obres ara mateix és a la zona de l'Oasi, on els treballs han avançat molt al llarg dels darrers mesos. Malgrat la complexitat, tot avança al ritme previst.
Quan acabaran les obres?
Si tot va com s'espera, quedaran enllestides durant l'any 2025. El fluxe de circulació a la ciutat i l'accès i la sortida del nucli urbà seran a partir d'aleshores molt més fluids, segurs i endreçats.
Jaume Balmes i Mossèn Jacint Verdaguer
També avancen al ritme previst les obres que des del mes de març s'executen a dues de les artèries circulatòries més importants de Sant Boi, en aquest cas a l'interior del nucli urbà.
Totes dues comporten una gran inversió. L'AMB finança les obres de Jaume Balmes, mentre que les de Mossèn Jacint Verdaguer compten amb fons europeus Next Generation.
Els treballs duraran en tots dos casos fins al primer trimestre de 2025. S'organitzen per fases i s'han pres mesures per minimitzar les molèsties a la ciutadania, especialment pel que fa a la circulació i l’aparcament.
Carrer de Mossèn Jacint Verdaguer
Les obres de reurbanització, amb un cost de 2 milions d'euros, afecten el tram de Mossèn Jacint Verdaguer comprès entre Bonavista i Lluís Pascual Roca. També el carrer de Santiago Ramon i Cajal i la pujada en perpendicular cap als 'pisos de la Muntanyeta'.
Tenint en compte que és el principal eix de circulació del transport públic a Sant Boi, el gran objectiu és millorar l'accessibilitat i especialment les condicions per arribar a peu a les parades d'autobús des d'aquests edificis. El desnivell actual se salvarà mitjançant rampes de pendent suau.
Com avancen les obres?
S'estan fent al ritme previst. La renovació del clavegueram al carrer de Mossèn Jacint Verdaguer ja ha finalitzat. Pròximament es formigonarà la calçada i, a continuació, s'actuarà a les noves voreres. Simultàniament es treballa a la resta de zones afectades, inclosa la nova rampa. En breu començaran també les gestions per obtenir els permisos de les comunitats per als treballs de les línies elèctriques.
Principals beneficis
- Més accessibilitat
- Millor connexió amb el transport públic
- Ampliació de voreres
- Renaturalització del carrer
- Millora del clavegueram
- Renovació de l'enllumenat
Carrer de Jaume Balmes
En aquest cas, les obres afecten la totalitat del carrer, des de l'avinguda de l'Onze de Setembre fins a la carretera de la Santa Creu de Calafell.
Amb un pressupost global de 3 milions d'euros, els treballs tenen com a principal objectiu guanyar espai per a vianants mitjançant l'ampliació de les voreres i la reurbanització de les cruïlles amb els carrers perpendiculars.
Un altre objectiu important és 'renaturalitzar' el carrer amb vegetació als parterres i línies d'arbres que s'alternaran a ambdues bandes en els diferents trams, tot ajudant a rebaixar la sensació tèrmica.
Com avancen les obres?
El ritme és també el que estava previst. De moment ja s'ha acabat l'actuació de millora del sistema de clavegueram, molt important per incrementar la capacitat de desguàs de la zona i evitar problemes en el futur.
També s'ha posat la base de formigó de les voreres i al setembre està previst pavimentar. En breu començaran les gestions per obtenir els permisos de les comunitats per als treballs de les línies elèctriques.
Principals beneficis
- Millor accessibilitat
- Més espais per a vianants
- Renaturalització del carrer
- Adaptació al canvi climàtic
- Millora del sistema de clavegueram i drenatge
- Instal·lació d'enllumenat LED
Una ciutat que es transforma
Les obres de la futura autovia i dels carrers Jaume Balmes i Mossèn Jacint Verdaguer donen continuïtat al procés de transformació de l'espai públic de Sant Boi.
En l'anterior període de govern es van dur a terme altres actuacions transformadores, com la remodelació de les piscines d'estiu, la reurbanització de la plaça de la República davant del mercat de la Muntanyeta, les obres dels carrers de Sant Pere i Joan Martí o la conversió de la C-245 en via urbana.