Un pas endavant cap al 'metro del Delta'

22.12.2025
Estació del 'carrilet' de Molí Nou-Ciutat Cooperativa
L'estació de Molí Nou-Ciutat Cooperativa seria l'origen d'un futur ramal

El projecte del 'metro del Delta' farà un pas endavant decisiu en els pròxims dies.

La Generalitat de Catalunya té la intenció d'encarregar l'estudi informatiu que ha de concretar els detalls perquè aquesta infraestructura sigui un ramal de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

El nou ramal sortirà de Sant Boi i passarà per Viladecans, Gavà i Castelldefels

El nou ramal ferroviari tindria com a punt de partida l'estació 'Molí Nou-Ciutat Cooperativa', que ja fa dècades que es va deixar preparada per a aquesta eventualitat.

Una infraestructura necessària

El  'metro del Delta' és una infraestructura llargament reivindicada per Sant Boi i la resta de municipis del Delta, amb l'objectiu de millorar la mobilitat interna entre ells i la connexió amb la ciutat de Barcelona.

Cal tenir en compte que la futura línia passaria per les quatre ciutats, on viuen més de 270.000 persones, i també pels polígons industrials dels respectius termes municipals. El ramal també connectaria Sant Boi amb el campus de l'UPC a Castelldefels.

És, per tant, una infraestructura necessària per millorar de manera sensible la mobilitat en transport públic a municipis com el nostre, amb una gran població treballadora i estudiantil que necessita desplaçar-se fora de la ciutat diàriament, i per impulsar estratègicament el desenvolupament econòmic del territori.

La nova línia impulsarà la mobilitat ciutadana i el desenvolupament econòmic del territori

A més, el futur ramal permetria desplaçar-se a Barcelona fins més enllà de la plaça d'Espanya, ja que les obres de connexió actualment en curs amb la línia d'FGC del Vallès permetran també arribar a Gràcia i connectar amb la resta d'estacions de la línia L8, fins a Sabadell i Terrassa.


Encàrrec de l'estudi

Segons s'ha publicat recentment als mitjans de comunicació, l'empresa pública Infraestructures Ferroviàries de Catalunya (Ifercat) té previst licitar en els pròxims dies la redacció de estudi informatiu de la futura línia.

Anteriorment, també s'havia avaluat l'opció que la infraestructura fos una nova línia de Rodalies impulsada pel Ministeri de Transports, però l'opció que des de la Generalitat es considera més viable i operativa en aquests moments seria la creació d'un nou ramal d'FGC.

El funcionament de la línia d'FGC és molt ben valorat per la ciutadania de Sant Boi.