Xarxa d'escoles bressol municipals
Descobreix les escoles bressol municipals
A Sant Boi tenim 13 Escoles Bressol per a infants d'entre 0 i 3 anys. Tres d'aquests centres educatius són municipals:
La Marta
L'escola bressol municipal La Marta es troba al barri de Cooperativa-Molí Nou. Es va inaugurar el curs 2006-2007 amb unes instal·lacions noves.
Rep el nom de La Marta en homenatge a la pedagoga Marta Mata, fundadora de l'Escola de mestres Rosa Sensat, defensora de l'educació en valors i en la responsabilitat compartida de tota la societat en l'educació dels infants.
L'escola pot donar servei fins a 74 infants entre els quatre mesos i els tres anys, distribuïts en 5 estances:
- 1 estança de nadons
- 2 estances d'un a dos anys
- 2 estances de dos a tres anys
La Mercè
L'escola bressol municipal La Mercè es troba al barri de Marianao. Es va inaugurar el curs 2008-2009 amb unes instal·lacions noves. Comparteix edifici amb l'Espai-nadó i l'Espai familiar municipal.
Rep el nom de La Mercè en homenatge a la poeta Maria Mercè Marçal i Serra.
L'escola pot donar servei fins a 94 infants entre els quatre mesos i els tres anys, distribuïts en 6 estances:
- 1 estança de nadons
- 2 estances d'un a dos anys
- 3 estances de dos a tres anys
La Susa
L'escola bressol municipal La Susa es troba al barri de Vinyets. Va obrir les portes el gener de 2009 amb unes instal·lacions noves. Comparteix edifici amb el Centre d'Atenció i Desenvolupament Precoç (CDIAP).
Rep el nom de LA SUSA en reconeixement de la tasca pedagògica de Rosa Blanc i Biosca, veïna de Sant Boi de Llobregat.
L'escola pot donar servei fins a 94 infants entre els quatre mesos i els tres anys, distribuïts en 6 estances:
- 1 estança de nadons
- 2 estances d'un a dos anys
- 3 estances de dos a tres anys
Resta de centres educatius
Les altres 10 escoles bressol es divideixen en públiques i privades. Dues d'aquestes escoles són públiques i tota la resta són privades.
Model educatiu
Hi trobaràs un espai d'acompanyament i respecte pels processos de vida dels infants. Convivim amb els nens i nenes amb la voluntat que se sentin reconeguts, acceptats, estimats i puguin créixer en equilibri i benestar.
Afavorim espais per moure's, per explorar, investigar i experimentar, amb una educadora al costat que l'acompanyi en el seu creixement. Espais on els infants tinguin l'oportunitat de crear, compartir, demanar i triar. Espais i temps per gaudir sense por a equivocar-se, seguint el seu ritme i els seus interessos.
Entenem l'infant com a individu competent, autònom, amb curiositat, desitjos propis i amb interès espontani pel seu entorn essent protagonista actiu del coneixement i del seu procés d'aprenentatge.
Donem resposta a les necessitats individuals de cada infant per tal de potenciar aquells factors que l'ajudin a desenvolupar la seva pròpia identitat, la seva autoestima i la consecució progressiva de l'autonomia.
Pensem que el joc és una necessitat vital i la primera eina d'aprenentatge de què disposa l'infant per conèixer el món i a si mateix. Jugant explora, descobreix, exercita les possibiltats del cos i també de la ment.
Treballem sobre les sensacions i acompanyem el vessant de les emocions i dels sentiments que se'n deriven, totes hi tenen cabuda i s'expressen per tal d'evolucionar de manera harmoniosa.
Escoles inclusives
L'escola no exlou ningú, entenem que no hi ha diferents categories d'infants. La diversitat és un fet natural, i cada persona és unica i irrepetible. Reconeixem la diversitat com un fet universal, entenent un sistema inclusiu com l'única mirada possible per donar resposta a tots els nens i nenes. Organitzem els espais i els materials perquè tots els infants puguin desenvolupar les seves potencialitats.
Tots els infants tenen dret a l'equitat i la igualtat d'oportunitats. Volem construir un projecte comú a partir del respecte, comunicació i diàleg.
Escoles obertes a les famílies
Compartim amb les famílies la cura dels fills i filles, de manera quotidiana, en un marc de cooperació i participació.
El contacte diari, permet el traspàs d'informacions necessàries per al benestar de l'infant, es complementa amb altres situacions d'intercanvi com les trobades grupals, reunions i entrevistes personals.
La participació col·lectiva de les famílies es vehicula a través de l'Associació de Famílies i del Consell de Participació.
Els primers dies d'escola
Anar a l'escola suposa per a l'infant un canvi molt important, surt d'un lloc segur i conegut, on es relaciona amb les persones que ha establert els primers vincles, per conèixer un altre ambient, uns altres adults i uns altres infants.
Dins de l'àmbit familiar ja hi ha un vincle afectiu, aquesta relació produeix seguretat, tranquil·litat, calma, consol i plaer, però l'amenaça de la pèrdua de la persona produeix neguit.
L'inici de l'escola suposa una situació de separació, i com a tal sempre serà més o menys dolorosa. La família necessita un temps de coneixença per poder confiar en les persones de l'escola que es faran càrrec de l'infant.
A l'escola volem afavorir la creació de nous vincles i hem de donar el temps necessari perquè entenguin el nou món que els envolta. Per això contemplem que les famílies puguin estar amb els seus fills i filles a l'escola, cada infant s'adapta a l'escola d'una manera diferent i la durada del procés pot variar.
Quotes i ajuts
El curs escolar serà de setembre a juliol. La quota d'escolarització del curs escolar (onze mesos) es fracciona en 10 pagaments.
Estan obligats a efectuar el pagament les persones que tinguin la pàtria potestat o els representants legals dels menors matriculats a l'escola bressol municipal.
Per possibles sol·licituds d'ajornament o fraccionament de pagament, t'has d'adreçar a les dependències de l'ORGT. No s'admetran xecs menjadors ni xecs escolars.
- Pots efectuar el pagament mitjançant domiciliació bancària a través de l'Organisme de Gestió Tributària (ORGT)
- També a través d'entitats bancàries col·laboradores amb l'ORGT. En aquest cas, el document de pagament s'haurà de recollir a les dependències de l'ORGT.
- Organisme de Gestió Tributària (ORGT). Plaça Ajuntament, número 20, planta baixa
La facturació de servei d'escolarització i dels serveis complementaris (acollida i menjador) es realtizarà a mes vençut, del quinze al quinze de cada mes. El càrrec dels rebuts domiciliats s'efectuarà als respectius comptes bancaris dins dels cinc primers dies del mes següent al del període a facturar.
Els períodes a facturar seran:
- 1. D'inici de curs fins al 15/10
- 2. Del 16/10 fins al 15/11
- 3. Del 16/11 fins al 15/12
- 4. Del 16/12 fins al 15/01
- 5. Del 16/01 fins al 15/02
- 6. Del 16/02 fins al 15/03
- 7. Del 16/03 fins al 15/04
- 8. Del 16/04 fins al 15/05
- 9. Del 16/05 fins al 15/06
- 10. Del 16/06 fins final de curs
En cas de baixa de l'infant al servei d'escolarització, sempre que hi hagi una comunicació per escrit per part del pare, mare o tutor legal, i sempre que aquesta es produeixi abans del dia 15 de cada mes, no es girarà cap rebut per aquest concepte. A partir del dia 16 del mes encurs, es girarà l'escolarització sencera.
En el cas de l'existència de subvencions per part d'altres administracions, tant per escolarització com pels serveis complementaris, s'aplicaran els ajuts a les famílies segons s'estableix a cada convocatòria.
Recomanacions de salut
L'escola bressol és un lloc on l'infant necessita trobar-s'hio bé perquè li sigui una experiència positiva. Per això, es vetlla per la seva salut i s'ofereix un entorn de qualitat, estimulant i segur.
Quan l'infant pateix alguna malaltia, convé que es quedi a casa. Entenem que és responsabilitat de tothom vetllar pel seu dret a descansar, ésser cuidat i acompanyat, i també que representi el mínim risc possible pels seus companys i companyes
Servei de menjador
Les escoles bressol municipals ofereixen servei de càtering a partir dels vuit mesos, tan triturat com sencer, oferint també la possibilitat de demanar menús especials segons les necessitats de les famílies, així com d'adaptar els àpats segons el moment evolutiu de cada infant.
Es crearà l'ambient per afavorir l'interès propi del nen o nena i una actitud atenta on l'infant tingui iniciativa, participi i manifesti plaer. A les escoles bressol els moments de cures o atencions personals són una oportunitat per crear vincles. L'estona dels àpats és un d'aquests moments on donem resposta a les necessitats dels infants de ser mirats, escoltats, atesos i compresos.
Horari i calendari
L'horari de l'escola pels nens i nenes que es quedin a dinar i berenar és de 9:00 h a 17:00 h.
Per facilitar a les famílies l'entrada dels alumnes al centre, s'han establert uns marges horaris d'entrades i sortides, tot i que si les famílies avisen, poden venir a l'hora que els vagi bé.
Si no es queden a dinar, l'horari és de 9:00 h a 12:00 h i de 15:00 h a 17:00 h.
Les entrades i sortides són:
- Entrada matí: 9:00 h a 9:30 h
- Sortida matí: 11:45 h a 12:00 h
- Entrada tarda: 15:00 h a 15:15 h
- Sortida tarda: 16:30 h a 17:00 h
Altres serveis:
- Acollida al matí: 8:00 h a 9:00 h
- Menjador i descans: 12:00 h a 15:00 h
Associació de famílies (AFA)
L'AFA de les escoles bressol municipals és una associació sense ànim de lucre que neix amb els següents objectius:
- Promoure la participació de les famílies de l'escola
- Oferir suport a les famílies, educadores i infants
- Promoure la representació i participació de les famílies en el Consell de Participació
Consell de participació de les Escoles Bressol
Què és?
És l'òrgan de participació de la comunitat educativa en el govern de les escoles Bressol Municipals de Sant Boi de Llobregat.
Quines funcions té?
Té funcions en l'àmbit de la programació general i en el seguiment i avaluació de les activitats de les escoles bressol municipals de Sant Boi.
Qui en forma part?
El consell de participació de les Escoles Bressol Municipals de Sant Boi té la següent composició:
- El/la regidor/a de l'Àrea d'Educació que presideix el consell, podent delegar la funció al/la cap de l'àrea
- 1 secretari/ària amb veu però sense vot
- 3 representants de les direccions de les EBM
- 6 representants del personal educador escollits d'entre ells i per ells, repartit equitativament entre les tres EBM
- 6 representants dels pares/mares dels infants escollits entre ells i per ells, repartit equitativament entre les tres EBM
- 3 representants del personal d'altres categories professionals que no sigui personal educador, repartit equitativament entre les tres EBM