Servei públic de consum

Al Servei Públic de consum de l’Ajuntament t’oferim informació, orientació o ajuda en tot allò que fa referència amb temes de consum. De manera gratuïta, t’acompanyem en la resolució de reclamacions i denúncies i en la defensa dels teus drets com a persona consumidora.

En què em pot ajudar el Servei Públic de Consum?

  • Informem i assessorem sobre drets com a persones consumidores
  • Gestionem queixes, reclamacions i denúncies administratives
  • Mediem i conciliem, en cas de conflicte entre les parts
  • Tramitem sol·licituds d'arbitratge i celebrem vistes arbitrals al municipi
  • Fem campanyes i accions formatives sobre consum

A qui s’adreça?

A particulars, comerços, persones autònomes i microempreses de Sant Boi.

En quins temes em pot ajudar el servei?

  • Subministraments (aigua, gas i llum)
  • Telefonia i accés a Internet
  • Serveis turístics
  • Establiments de restauració
  • Transports públics o privats
  • Serveis a la llar
  • Assegurances
  • Serveis financers
  • Compra o reparació de productes

En quins temes NO em pot ajudar el servei?

  • Casos de lesió, mort, intoxicació o delicte
  • Casos sotmesos a la via judicial
  • Compres o contractes entre particulars
  • Convivència en les comunitats de propietaris
  • Conflictes laborals
  • Drets civils
  • Relacions amb les administracions públiques (impostos, gestió de multes, salut pública...)

Com puc fer una consulta al Servei Públic de Consum?

  • Per telèfon: 93 635 12 00 extensió 7019 , dilluns, dimecres i dijous de 10 h a 14 h
  • Pel formulari de consultes (web Seu electrònica)
  • Presencialment a La Masia  carrer Pau Clarís, 14 o als casals de barri (Casal Municipal Gent Gran de C.Cooperativa. Casal Municipal Marianao. Casal Municipal de Camps Blancs)

Què he de fer abans de presentar una queixa, reclamació o denúncia?

És imprescindible i obligatori fer una reclamació a l'empresa amb la qual has tingut el problema, a través qualsevol canal que et permeti conservar-ne una prova: fulls oficials de reclamació, formulari web, correu electrònic, trucada amb un número d'incidència, etc.

Quan puc presentar-la?

Ho pots fer si no reps resposta de l'empresa en el termini màxim de 30 dies. També pots adreçar-te al Servei Públic de Consum per iniciar el procediment de mediació en el cas que la resposta no satisfagui la teva reclamació.

Com puc presentar-la?

Com em pot ajudar el servei en cas de conflicte amb una empresa?

Intentarem resoldre la reclamació amb una mediació o un arbitratge, sempre que les parts s'hi avinguin.

Puc demanar assessorament sobre contractes amb asseguradores o tràmits d’hipoteca, per exemple?

Des del servei t’assessorarem sobre el contingut i les obligacions que comporten entre les parts els contractes de lloguer o una hipoteca, asseguradores, mútues de salut, compra i reparació d’un vehicle, etc.

Què és la mediació de consum?

És un procediment per ajudar a resoldre conflictes en què una persona mediadora, imparcial i experta, promou que les parts (persona consumidora i empresa) assoleixin una solució consensuada.

La mediació es pot fer presencialment, per telèfon, fax, correu electrònic o correu certificat.

Què és l'arbitratge?

És un procediment extrajudicial, executiu, ràpid, eficaç i gratuït que permet resoldre fàcilment els conflictes en què les parts sotmeten la controvèrsia a la decisió que prengui un òrgan arbitral.

El Servei Públic de Consum té cost?

El Servei Públic de Consum de l'Ajuntament és gratuït.

Servei públic de consum

Consulta on-line

La Masia

C. Pau Clarís núm. 14

Telèfon: 93 635 12 00 Ext. 7019

Horari: dilluns, dimecres i dijous de 10 a 14 hores.