Servei públic de consum
Al Servei Públic de consum de l’Ajuntament t’oferim informació, orientació o ajuda en tot allò que fa referència amb temes de consum. De manera gratuïta, t’acompanyem en la resolució de reclamacions i denúncies i en la defensa dels teus drets com a persona consumidora.
En què em pot ajudar el Servei Públic de Consum?
- Informem i assessorem sobre drets com a persones consumidores
- Gestionem queixes, reclamacions i denúncies administratives
- Mediem i conciliem, en cas de conflicte entre les parts
- Tramitem sol·licituds d'arbitratge i celebrem vistes arbitrals al municipi
- Fem campanyes i accions formatives sobre consum
A qui s’adreça?
A particulars, comerços, persones autònomes i microempreses de Sant Boi.
En quins temes em pot ajudar el servei?
- Subministraments (aigua, gas i llum)
- Telefonia i accés a Internet
- Serveis turístics
- Establiments de restauració
- Transports públics o privats
- Serveis a la llar
- Assegurances
- Serveis financers
- Compra o reparació de productes
En quins temes NO em pot ajudar el servei?
- Casos de lesió, mort, intoxicació o delicte
- Casos sotmesos a la via judicial
- Compres o contractes entre particulars
- Convivència en les comunitats de propietaris
- Conflictes laborals
- Drets civils
- Relacions amb les administracions públiques (impostos, gestió de multes, salut pública...)
Com puc fer una consulta al Servei Públic de Consum?
- Per telèfon: 93 635 12 00 extensió 7019 , dilluns, dimecres i dijous de 10 h a 14 h
- Pel formulari de consultes (web Seu electrònica)
- Presencialment a La Masia carrer Pau Clarís, 14 o als casals de barri (Casal Municipal Gent Gran de C.Cooperativa. Casal Municipal Marianao. Casal Municipal de Camps Blancs)
Què he de fer abans de presentar una queixa, reclamació o denúncia?
És imprescindible i obligatori fer una reclamació a l'empresa amb la qual has tingut el problema, a través qualsevol canal que et permeti conservar-ne una prova: fulls oficials de reclamació, formulari web, correu electrònic, trucada amb un número d'incidència, etc.
Quan puc presentar-la?
Ho pots fer si no reps resposta de l'empresa en el termini màxim de 30 dies. També pots adreçar-te al Servei Públic de Consum per iniciar el procediment de mediació en el cas que la resposta no satisfagui la teva reclamació.
Com puc presentar-la?
- Formulari de consultes (web Seu Electrònica)
- Presencialment, a La Masia o als casals de C.Cooperativa i Molí Nou, Camps Blancs i a l'Olivera. Cita prèvia al telèfon 93 635 12 00 Ext. 7019
Com em pot ajudar el servei en cas de conflicte amb una empresa?
Intentarem resoldre la reclamació amb una mediació o un arbitratge, sempre que les parts s'hi avinguin.
Puc demanar assessorament sobre contractes amb asseguradores o tràmits d’hipoteca, per exemple?
Des del servei t’assessorarem sobre el contingut i les obligacions que comporten entre les parts els contractes de lloguer o una hipoteca, asseguradores, mútues de salut, compra i reparació d’un vehicle, etc.
Què és la mediació de consum?
És un procediment per ajudar a resoldre conflictes en què una persona mediadora, imparcial i experta, promou que les parts (persona consumidora i empresa) assoleixin una solució consensuada.
La mediació es pot fer presencialment, per telèfon, fax, correu electrònic o correu certificat.
Què és l'arbitratge?
És un procediment extrajudicial, executiu, ràpid, eficaç i gratuït que permet resoldre fàcilment els conflictes en què les parts sotmeten la controvèrsia a la decisió que prengui un òrgan arbitral.
El Servei Públic de Consum té cost?
El Servei Públic de Consum de l'Ajuntament és gratuït.
Servei públic de consum
Consulta on-lineLa Masia
C. Pau Clarís núm. 14
Telèfon: 93 635 12 00 Ext. 7019
Horari: dilluns, dimecres i dijous de 10 a 14 hores.