Servei públic de consum

Al Servei Públic de consum de l’Ajuntament t’oferim informació, orientació o ajuda en tot allò que fa referència amb temes de consum. De manera gratuïta, t’acompanyem en la resolució de reclamacions i denúncies i en la defensa dels teus drets com a persona consumidora.

En què em pot ajudar el Servei Públic de Consum?

  • Informem i assessorem sobre drets com a persones consumidores
  • Gestionem queixes, reclamacions i denúncies administratives
  • Mediem i conciliem, en cas de conflicte entre les parts
  • Tramitem sol·licituds d'arbitratge i celebrem vistes arbitrals al municipi
  • Fem campanyes i accions formatives sobre consum

A qui s’adreça?

A particulars, comerços, persones autònomes i microempreses de Sant Boi.

En quins temes em pot ajudar el servei?

  • Subministraments (aigua, gas i llum)
  • Telefonia i accés a Internet
  • Serveis turístics
  • Establiments de restauració
  • Transports públics o privats
  • Serveis a la llar
  • Assegurances
  • Serveis financers
  • Compra o reparació de productes

En quins temes NO em pot ajudar el servei?

  • Casos de lesió, mort, intoxicació o delicte
  • Casos sotmesos a la via judicial
  • Compres o contractes entre particulars
  • Convivència en les comunitats de propietaris
  • Conflictes laborals
  • Drets civils
  • Relacions amb les administracions públiques (impostos, gestió de multes, salut pública...)

Com puc fer una consulta al Servei Públic de Consum?

  • Per telèfon: 93 635 12 00 extensió 7019 , dilluns, dimecres i dijous de 10 h a 14 h
  • Pel formulari de consultes (web Seu electrònica)
  • Presencialment a La Masia  carrer Pau Clarís, 14 o als casals de barri (Casal Municipal Gent Gran de C.Cooperativa. Casal Municipal Marianao. Casal Municipal de Camps Blancs)

Què he de fer abans de presentar una queixa, reclamació o denúncia?

És imprescindible i obligatori fer una reclamació a l'empresa amb la qual has tingut el problema, a través qualsevol canal que et permeti conservar-ne una prova: fulls oficials de reclamació, formulari web, correu electrònic, trucada amb un número d'incidència, etc.

Quan puc presentar-la?

Ho pots fer si no reps resposta de l'empresa en el termini màxim de 30 dies. També pots adreçar-te al Servei Públic de Consum per iniciar el procediment de mediació en el cas que la resposta no satisfagui la teva reclamació.

Com puc presentar-la?

Com em pot ajudar el servei en cas de conflicte amb una empresa?

Intentarem resoldre la reclamació amb una mediació o un arbitratge, sempre que les parts s'hi avinguin.

Puc demanar assessorament sobre contractes amb asseguradores o tràmits d’hipoteca, per exemple?

Des del servei t’assessorarem sobre el contingut i les obligacions que comporten entre les parts els contractes de lloguer o una hipoteca, asseguradores, mútues de salut, compra i reparació d’un vehicle, etc.

Què és la mediació de consum?

És un procediment per ajudar a resoldre conflictes en què una persona mediadora, imparcial i experta, promou que les parts (persona consumidora i empresa) assoleixin una solució consensuada.

La mediació es pot fer presencialment, per telèfon, fax, correu electrònic o correu certificat.

Què és l'arbitratge?

És un procediment extrajudicial, executiu, ràpid, eficaç i gratuït que permet resoldre fàcilment els conflictes en què les parts sotmeten la controvèrsia a la decisió que prengui un òrgan arbitral.

El Servei Públic de Consum té cost?

El Servei Públic de Consum de l'Ajuntament és gratuït.

T'ha resultat útil aquesta informació?

Servei públic de consum

Consulta on-line

La Masia

C. Pau Clarís núm. 14

Telèfon: 93 635 12 00 Ext. 7019

Horari: dilluns, dimecres i dijous de 10 a 14 hores.