Habitatge

En aquesta pàgina trobaràs informació sobre promocions d'habitatge públics, serveis i ajuts disponibles a Sant Boi per garantir el dret bàsic de totes les persones a un habitatge digne.

Si busques pis...

Quines promocions d'habitatge públic hi ha previstes a Sant Boi?

Pisos en construcció a la zona del Saló Central

 

Per als pròxims dos anys estan previstes cinc promocions d'habitatge de lloguer públic amb protecció oficial. Juntes sumen un total de 250 habitatges.

2025
  • Saló Central (INCASÒL): 40 habitatges
  • Av. Aragó (Ajuntament): 10 habitatges
2026
  • Saló Central (Hàbitat Metròpolis Barcelona): 110 habitatges
  • Saló Central (IMPSOL): 42 habitatges
  • Camí del Llor (Ajuntament-Visoren: 48 habitatges
Vista de quatre edificis de promoció pública al Saló Central de Sant Boi
Edificis de promoció pública al Saló Central

Què he de fer per inscriure'm?

Per optar a qualsevol promoció, és imprescindible que t'inscriguis al Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial (HPO) de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.

A la Seu electrònica de l'Ajuntament pots consultar amb més detall com formalitzar la inscripció.

Tant si et vols inscriure telemàticament com si ho vols fer presencialment, necessitaràs tenir l'idCAT mòbil o una altra certificació digital vàl·lida.

És important que et donis d'alta a l'idCAT mòbil

T'ajudem a inscriure't

Si ho prefereixes, a l'Ajuntament t'ajudem a fer la inscripció al Registre a les nostres dependències:

Si tens entre 18 i 35 anys:

 

  • El Punt, Servei d’Informació Juvenil
  • Can Massallera (c/ Mallorca, 30)
  • Tel. 93 652 98 43
Si tens més de 35 anys:
  • Casa de la Vila (pl. Ajuntament 1)
  • Espai Municipal d'Atenció a les Persones (eMAP)
  • 93 635 12 12 (amb cita prèvia)

Quan vinguis, porta la documentació necessària. La pots consultar en aquest enllaç:

Quan hagis fet la sol·licitud, l'Agència Catalana de l'Habitatge té tres mesos com a màxim per notificar-te oficialment que la teva inscripció ja és correcta i està operativa.

Renovació

La inscripció s'ha de renovar obligatòriament cada dos anys al web del Registre.

El mes que caduqui la inscripció rebràs un SMS recordatori. Després tindràs 30 dies des de la data de caducitat per fer la renovació.

Actualització

Si hi ha algun canvi en la teva situació personal, econòmica o familiar, l'has d'actualitzar també per no perdre el dret a optar a les promocions.

Segons la informació que s'hagi de modificar, enlloc de renovar la inscripció hauràs de tramitar una baixa i sol·licitar la inscripció novament.

Quina documentació he d'aportar?

  • Sol·licitud d'inscripció emplenada i signada per totes les persones majors d'edat de la unitat de convivència
  • Declaració responsable de la persona que sol·licita i dels membres de la unitat de convivència
  • DNI  i/o NIE: fotocòpies
  • Llibre de família (en cas de fills menors) o document acreditatiu de la convivència o de la relació de parella estable: fotocòpies
  • Volant d'empadronament amb indicació de la data d’alta (només si es fa la tramitació electrònicament)
  • Documentació acreditativa dels ingressos de totes les persones de la unitat de convivència majors de 16 anys que figuren a la sol·licitud (declaració de la renda, certificats d’ingressos, etc.)

Com puc saber quines promocions estan actives?

Estigues pendent de la pàgina web del Registre de Sol·licitants de forma periòdica, per veure quines promocions estan actives i no perdre-te'n cap.

Tingues en compte que al web del Registre de Sol·licitants es publiquen els detalls de cada convocatòria oberta: nombre d'habitatges, col·lectius destinataris, requisits, terminis de sol·licitud, etc.

Quan s'obre una promoció d'habitatge, què he de fer?

Només optaràs a una promoció activa si t'has inscrit al Registre i compleixes els requisits que es demanen.

Si t'has inscrit al Registre i compleixes els requisits:

No cal que facis res, perquè et seleccionaran automàticament.

Si no t'has inscrit al Registre:

Inscriu-te com més aviat millor per poder optar a les següents promocions.

Llistats provisionals

Si estàs al Registre i t'interessa una promoció en concret, consulta la data de publicació del llistat provisional de persones admeses. Si compleixes els requisits, formaràs part d'aquest llistat quan es publiqui.

Reclamacions

Si no apareixes en aquest llistat i creus que és un error, tens 10 dies per reclamar.

Llistat definitiu i adjudicació

Posteriorment es publicarà la llista definitiva de persones admeses, que són les candidates a l'adjudicació dels habitatges.

La majoria de les promocions s'adjudiquen per sorteig.

Consulta les dates i podràs anar seguint tot el procès.

Hi ha algun servei per llogar habitatge a preu assequible?

Sí. Et pots inscriure a la Borsa de Mediació de Lloguer de l'Ajuntament. Et posarem en contacte amb particulars que volen llogar un habitatge de la seva propietat. Els preus de la Bossa de Mediació són moderats, inferiors als del mercat.

Si tens un pis en propietat...

Què necessito per poder vendre, llogar o cedir el meu habitatge?

Cal que tinguis en vigor la cèdula d'habitabilitat. També has de donar d'alta els serveis de subministrament d'aigua, llum i gas.

Si l'edifici al que pertany l'habitatge té més de 45 anys, a més, caldrà que lliuris un certificat d'aptitud (tot i així, pots intentar arribar a un acord amb l'adquirent perquè això no sigui necessari).

Què és la cèdula d'habitabilitat?

És el document que necessites per acreditar que el teu habitatge reuneix les condicions mínimes per viure-hi. Com que té data de caducitat, s'ha de renovar cada quinze anys.

On puc obtenir o renovar la cèdula?

T'has d'adreçar a un col·legi professional oficial: d'arquitectes, arquitectes tècnics, aparelladors o enginyers de l'edificació. Allà mateix poden fer la tramitació de manera telemàtica a l'Agència de l'Habitatge de Catalunya per obtenir la cèdula.

Si vols llogar el teu habitatge desocupat...

M'agradaria llogar el meu pis, on ara no viu ningú.

Inscriu-te a la Borsa de Mediació de Lloguer de l'Ajuntament. Farem una valoració de la renda de lloguer a fixar i buscarem entre les persones sol·licitants d'habitatge la unitat de convivència més adient per llogar el teu habitatge.

Quins avantatges m'ofereix la Borsa de Mediació de Lloguer?

T'informem i t'assessorem gratuïtament. Si arribes a un acord per formalitzar el lloguer, ens encarreguem de redactar-te i tramitar el contracte.

A més, el nostre contacte inclou tres tipus d'assegurances gratuïtes:

  • Assegurança per a defensa jurídica en cas d'impagament
  • Assegurança per al cobrament de mensualitats impagades
  • Assegurança multirisc (inclosos actes vandàlics)

Un cop formalitzat el contracte, fem seguiment del bon ús de l'habitatge i mediem en cas que sigui necessari.

Si necessites un ajut

No puc pagar l'IBI. Què faig?

L'Ajuntament té previstos ajuts per a famílies amb escassa capacitat econòmica. És l'anomenat IBI social. S'obre una convocatòria cada any

Hi ha previstos ajuts per pagar el lloguer?

Sí, l'Ajuntament i l'Agència de l'Habitatge de Catalunya oferim ajuts i subvencions. Consulteu l'apartat de tràmits municipals per conèixer les convocatòries i els requisits.

No puc fer front a altres despeses del meu habitatge...

També es concedeixen ajuts puntuals per evitar que les persones i famílies amb recursos econòmics insuficients hagin d'abanonar el domicili habitual.

Els Serveis Socials Municipals determinen en quins casos pertoquen aquests ajuts. Aleshores, acorden un pla de treball perquè la persona o família afectada pugui millorar poc a poc la seva situació socioeconòmica.

A més, l'Agència d'Habitatge de Catalunya concedeix ajuts d'especial urgència per a situacions d'impagament de la hipoteca o el lloguer.

Vull reformar l'habitatge. Puc comptar amb algun suport econòmic?

Sí, l'Ajuntament i l'Àrea Metropolitana de Barcelona obrim periòdicament convocatòries d'ajuts (es financen, per exemple, actuacions per millorar la sostenibilitat energètica o per fer l'habitatge més accesible). És important que t'informis a l'Oficina Local d'Habitatge abans d'iniciar les obres.

  • Can Jordana. Carrer Ebre, 27
  • 936 351 223
  • olhsantboi@santboi.cat

Si no pots pagar...

Tins dificultats per pagar els rebuts de la hipoteca. Què faig?

Intenta arribar a una solució acordada amb la teva entitat bancària com més aviat millor per evitar que iniciïn un procediment judicial.

Per saber quines passes has de seguir, contacte amb el nostre Servei d'Intermediació i Assessorament en Matèria d'Habitatge.

No puc pagar les quotes del lloguer...

El Servei d'Intermediació i Assessorament en Matèria d'Habitatge també et pot ajudar.

He rebut un avís per no haver pagat les factures

Si t'han enviat un avís d'impagament o de tall i no pots fer front a les despeses, demana cita prèvia als Serveis Socials Municipals. T'ajudaran per garantir que no et quedis sense subministrament.

  • Cal Ninyo. Carrer Major, 43. 2ª Planta
  • 936 351 220
  • suficienciamaterial@santboi.cat

A on em puc adreçar en persona?

Oficina Municipal d'Atenció a les Persones (OMAP)

  • Pl. Ajuntament, 1
  • 936 351 212

Oficina Local d'Habitatge (Consultes especialitzades)

  • Can Jordana. Carrer Ebre, 27
  • 936 351 223
  • olhsantboi@santboi.cat

El Punt Jove

  • Can Massallera. Carrer Mallorca, 30
  • 936 529 843 / 673 036 495
  • elpunt@santboi.cat

Oficina Municipal d'Atenció a les Persones Consumidores (OMIC)

  • El Núria. Pl. Ajuntament, 21
  • 936 548 223 / 936 351 212

Impost sobre béns immobles. IBI

Com pagar/domiciliar/fraccionar l'IBI

L'IBI el gestiona la Diputació de Barcelona

Oficina de la Diputació de Barcelona a Sant Boi

  • Telèfon:   934 729 245
  • Plaça de l'Ajuntament 20-21 "EL NÚRIA"
  • Horari:  de 8.30 a 14 h
  • orgt.stboi@diba.cat
T'ha resultat útil aquesta informació?

Espai municipal d'atenció a les persones

eMAP

Telèfons d'ajuda i de cita prèvia

  • 93 635 12 12
  • 93 635 12 00